Riffel Koordinator

Mail: riffel6@outlook.dk

Riffelkoordinator – kreds 6

Beretning for året 2022

Der er i 2022 afholdt 8 riffelprøver i vores kreds.

• Udbudte pladser i alt 1008
  • Tilmeldte                              496 (ca 49 % af de udbudte pladser).
  • Bestået                              382 (77 %)
  • Udeblevet                              31 (6,3 %)

PACs pukkel af ubehandlede ansøgninger om våbentilladelser har givet været med til, at prøverne ikke har været fyldt så godt op, som man kunne ønske det.

Det er derimod glædeligt, at procenten af aspiranter, der består er stor. Det obligatoriske riffelforløb er helt sikkert medvirkende hertil. Flere aspiranter får oplevet, hvor godt det er at træne med sit våben.

Kvalifikationskydning til årets forbundsmesterskab jagtfeltskydningen blev afholdt i maj på Københavns Skyttecenter på Selinevej på Amager.

Af de fremmødte skytter deltog 25 i forbundsmesterskabet på Ulfborg Skyttecenter fordelt på:

• 7  i Mesterklasse
  • 11 i Veteranklasse
  • 6  i Jægerklasse
  • 1 i Dameklasse

Tak til alle, der var med i Ulfborg og var med til at gøre forbundmesterskabet i Jagtfeltskydning til en herlig oplevelse – og stort tillykke til alle med de opnåede resultater.

Der blev i 2022 også afholdt bjørneprøver. Danske jægere, der har mulighed for at komme med på bjørnejagt i Sverige skal have denne prøve bestået. En bestået prøve gælder et år. Der er derfor jægere, der kommer og får den fornyet hvert år med dette formål. Andre jægere tager den som en god og udfordrende skydetræning lidt udenfor den vante skydebane.

TAK til alle skytter, hjælpere, skydeledere og riffelinstruktører – ja alle, der har været med til at afvikle god træning i hverdagen, arrangementer og riffelprøver på kredsens skydebaner i 2022.

Kate Søborg
Riffelkoordinator, kreds 6