Erhvervsprojekt for biologistuderende

I samarbejde med Aarhus Universitet tilbyder Danmarks Jægerforbund at du som biologistuderende kan lave dit erhvervsprojekt hos os.

I Danmarks Jægerforbund kan du opleve arbejde som fagmedarbejder i en af Danmarks største grønne interesseorganisationer. Vi arbejder tæt sammen med offentlige og private organisationer over et bredt spektre inden for både politik og viden.

Vores arbejdsområder gør os oplagt som samarbejdspartner, hvis du har en særlig interesse i dansk vildtforvaltning, men vi arbejder også i mange sammenhænge med grænseoverskridende forvaltning, der kan give dig mulighed for at arbejde med internationale konventioner og direktiver.

Hos os kan du også få erfaringer med vildtbiologiske projekter i en tværfaglig ramme - uanset om du interesserer dig for trækvildt, klovbærendevildt eller noget helt tredje. Vi forventer, at du har en oprigtigt interesse i vildt og/eller jagt, uanset om din indgang er forskning, forvaltning eller formidling.

Der er flere biologer ansat i Danmarks Jægerforbund, og deres hverdag rummer alt fra miljøgodkendelse af skydebaner til udarbejdelse af forvaltningsplaner og diverse former for rådgivning.

Biologernes kolleger arbejder blandt andet med naturvejledning, jura og invasive arter, og hos Danmarks Jægerforbund findes der således masser af relevante projektmuligheder inden for emner som økotoksikologi, zoologi, populationsbiologi, genetik og naturformidling. Danmarks Jægerforbund indgår kontinuerligt i forskningsprojekter, nationale og internationale arbejdsgrupper samt et bredt udvalg af medlemsorienterede aktiviteter, og vi er naturligvis åbne for at inddrage den studerende i allerede igangsatte opgaver.

Du kan læse mere om erhvervsprojektet på Aarhus Universitets hjemmeside