Kvalifikation til FM i Jagtfeltskydning

Jagtfeltskydning i kredsene er blandt andet en udtagelse til Danmarks Jægerforbunds årlige forbundsmesterskab, men i høj grad også en mulighed for jægere, der ønsker at afprøve og træne deres kompetencer i at skyde med riffel under så jagtrealistiske omstændigheder som muligt.

Kvalifikation

Ud fra en fordelingsnøgle oprettes der otte tilmeldinger – en til hver kreds. Kredsens tilmelding indeholder det antal pladser, som kredsen er tildelt, og åbnes dagen efter skydningen er afholdt. Pladserne fordeles efter først-til-mølle, og gælder for alle, der har skudt kvalifikationsskydning, i den kreds, hvor de er bosiddende.

Den 1. juli åbnes der en separat tilmelding, hvor de resterende pladser tilbydes. Det er også den dato, hvor man kan tilmelde sig, hvis man ikke har skudt kvalifikationsskydning i sin egen kreds, såfremt der stadig er ledige pladser.

Hvis man ønsker at deltage i konkurrencemomentet ved forbundsmesterskabet, skal man have tilmeldt sig inden den 1. august.

 Antallet af skytter til forbundsmesterskabet er 250 skytter.

Kvalifikationsskydning til forbundsmesterskabet afholdes følgende steder:

Kreds 1 
Tidspunkt: lørdag den 31. maj 2025 kl. 8.00 – 16.00
Prøvested: Skydeområde Tranum Sandmosevej 514, Brovst
Kontaktperson: Dennis Furrebæk på tlf.: 2552 0215 eller på mail: furrebek@gmail.com 
Pris: 200 kr. 
Link til tilmelding

Tilmeldingsfrist: den 30. april 2025
Andre oplysninger: Man skyder på 10 mands hold. Alle skytter møder 45 min. før oplyst skydetid. Husk våbentilladelse, den skal forvises inden skydning sammen med våben. Der skal bruges ca. 50 patroner til skydningen.

 Der vil igen i år være mulighed for at købe lidt fra grillen samt forfriskninger.

 Jagfeltskydning er forbeholdt skytter i kreds 1. 

 

Kreds 2 
Tidspunkt:
 lørdag den 21. juni 2025 kl. 9.00
Prøvested: Ulfborg Skyttecenter, Torstedvej 1, 6990 Ulfborg
Kontaktperson: Ole Jensen på tlf.: 2042 8172 eller på mail: ole.j@tdcadsl.dk
Pris: 250 kr.
Link til tilmelding

Tilmeldingsfrist: den 31. maj 2025. Skytter fra kreds 2 som ønsker at deltage ved FM i jagtfeltskydning i september 2025, skal tilmelde sig senest den 30. april 2025
Andre oplysninger: Skytter fra kreds 2 som ønsker at deltage ved FM i jagtfeltskydning i september 2025, SKAL tilmelde sig senest 30. april 2025 da kredsenes antal garanterede pladser tildeles i forhold til antal tilmeldte pr. 30. april. Man skyder på hold á 5 personer. Man kan tilmelde sig både som hold eller enkeltperson. Mødetid er 45 min. før oplyst skydetid.

Husk våbentilladelse, den SKAL forevises inden skydning. Ligeledes har riffeludvalget bestemt, at der skal foretages våbenkontrol. Der skal bruges ca. 50 patroner til skydningen. Der er mulighed for indskydning.

Hvis der er specielle ønsker til en skydetid inden for tidsrummet kl. 9 til kl. 14:00, så send en mail til Ole ole.j@tdcadsl.dk eller en sms på 20428172 umiddelbart efter din tilmelding, eller skriv det i kommentarfeltet ved tilmelding. Så vil der i videst muligt omfang blive taget hensyn til dette. Der forventes ikke at kunne skydes kvalifikation efter kl. 14.00, det viser de sidste års tilmeldinger.

Efter tilmeldingsfristens udløb modtager man skydetider via den mailadresse, man har oplyst ved tilmelding + de kan ses på kreds2 hjemmeside og på lemsognsjagtforening.dk.

 

Kreds 3 (tilmeldingen åbner d. 1. april)
Tidspunkt
: lørdag den 21. juni og søndag den 22. juni 2025 kl. 8.00 – 16.00
Prøvested: Hevring Skydeterræn (Hevring Ishus), Voer Færgevej 26, 8950 Ørsted
Kontaktperson: Aksel Sørensen på tlf.: 21747597 eller på mail: jagtaksel@mail.dk
Pris: 275 kr.
Link til tilmelding lørdag
(kvalifikationsskydning)
Link til tilmelding søndag

Tilmeldingsfrist: den 30. april hvis man ønsker at skyde kvalifikationsskydning ellers er fristen den 30. maj.
Andre oplysninger: Traditionen tro skydes der om lørdagen udtagelsesskydning til forbundsmesterskabet (FM) for DJ-medlemmer bosiddende i kreds 3.

Skydningen om søndagen er åben for alle DJ-medlemmer, uanset hvilken kreds du er bosat i. Det samme er gældende for skydningen om lørdagen, dog først fra den 1. maj.

Der skydes i følgende rækker: mester, jæger, dame, veteran, junior og superveteran. Lørdag vil der blive uddelt medaljer efter endt skydning til de tre bedst placerede skytter i hver klasse, hvis man er til stede.

Der skydes på hold af 6 personer. Man kan både tilmeldes som et helt hold eller som en eller flere enkeltpersoner. Ved tilmelding hvor man ikke er et helt hold, så fyld venligst pladserne op, hvor der i forvejen er tilmeldte, så man ikke blokerer for 6 mandshold.

I tilmeldingen skal der bruges medlemsnummer, navn, mailadresse, mobilnummer, postnummer, by, køn, klasse og oplysning om man er links skytte. Til dig der skal tilmelde flere deltagere, og derfor formentlig skal indsamle oplysninger på et antal personer, kan du printe og udfylde dette skema, inden du starter tilmeldingen på jægerforbundets hjemmeside. 

Er der hold der ønsker en erfaren felt skytte med rundt for give råd og vejledning kan i kontakte os.

Skydningen starter ved Hevring Ishus, hvorfra du transporteres ud i terrænet. Man køres ud i busser, men skal forvente at gå ca. 3 km i terrænet. Hvis nogen er meget dårligt gående, skal I henvende jer til os.

Mødetid 45 min. før oplyst skydetid. Du skal være på bane 1 til den angivne skydetid.

Der skal bruges 50 patroner

Der er ikke mulighed for indskydning.

Husk våben tilladelse og jagttegn. Da arrangementet finder sted på en af forsvarets skydebaner/-terræner skal der oplyses ID nummer fra våbentilladelse. Dette gælder våben og evt. vekselpibe. Oplysningerne gemmes i 6 måneder hvorefter de slettes. Det vil en stor hjælp for os hvis I hjemmefra laver en seddel med navn og Id for våben tilladelsen på den riffel I bruger. 

Der kan købes mad og drikke.

Året 2025 byder på ny teknologi, da vi har lovet at være de første til at teste en ny markeringsform. Der vil blive markeret på både papir og på tablet om lørdagen. Tabletten har den fordel, at resultaterne er online for jer alle, så snart de er tastet ude på standpladsen. Søndag indtastes der kun på tablet.

Søndag vil der ikke være bemanding i sekretariatet, men en infotavle som udførligt informerer om hvad du skal gøre, og hvor bussen går fra, og alt det andet praktiske på dagen. Der føres resultatlister søndag men ingen præmier.

Vigtig -gå ind og downloade appen JÆGER, hvor du kan opdatere dine medlemsoplysninger, mailadresse, bopæl og mobilnummer. Her finder du også dit medlemsnummer.  Hvis ikke du har mulighed for download, så kan man få hjælp af medlemsservice på telefon: 8888 7500. 

Kender du nogen, som gerne vil have en standplads med et eller andet ved ishuset, så kontakt Aksel Sørensen.

Alle yderligere informationer om skydningen vil blive offentliggjort på DJ hjemmeside, kredens hjemmeside www.jagtkreds3.dk samt på facebookgruppen: Jagtfeltskydning i Hevring. Hvis der i lighed med de andre år, hvor der hurtigt er blevet udsolgt, så bedes man holde øje med facebookgruppen: Jagtfeltskydning i Hevring, hvor eventuelle afbudspladser vil blive slået op. Man kan også skrive derinde i kommentarfeltet, at man gerne vil på vente liste. 

Mere info ved Aksel Sørensen på telefon: 2174 7597 eller på mail: jagtaksel@mail.dk

 

Kreds 4 (tilmeldingen er lukket)
Tidspunkt: lørdag den 12. april 2025
Prøvested: Kallesmærsk Hede Skydeterræn, Kallesmærskvej, 6857 Blåvand
Kontaktperson: Majken Skov Hansen på tlf.: 27629414 eller på mail: mshriffel@gmail.com
Pris: 235,- kr. 
Tilmeldingsfrist: den 19. marts 2025
Andre oplysninger: Nærmere mødested udsendes sammen med holdkort og skydetider. 

Der skal forevises gyldigt jagttegn og våbentilladelse til feltskydningen. Evt. linksskytter bedes oplyst ved tilmelding.

Indtil den 28. februar er skydningen forbeholdt skytter i kreds 4. Hvis der er ledige pladser, kan skytter fra andre kreds tilmelde sig fra den 1. marts.

Der er plads til 60 skytter. Ved udsolgt kontakt Majken. 

Der kan købes kaffe, the, øl, vand og pølser m.m. i teltet.

Kvalifikationsskydning i jagtfeltskydning kreds 4 afvikles samme dag og sted som Varde Jægerråds feltskydning. Ønskes deltagelse i begge skydninger skal kvalifikationsskydningen skydes først.

 

Kreds 5 
Tidspunkt: den 31. maj 2025
Prøvested: Rødskebølle Skyttecenter, Bodøvej 22, 5700 Svendborg
Kontaktperson: Niels Michaeli Lauritsen på tlf.: 60642386 eller på mail: niels@lauritsen.me
Pris: 250,- kr. 
Link til tilmelding  

Tilmeldingsfrist: den 17. maj 2025
Andre oplysninger: Det er ikke muligt at indskyde. Husk 50 patroner og det gode humør

 

Kreds 6 
Tidspunkt: lørdag den 24. maj 2025
Prøvested: Tubæk Skyttecenter, Mønvej 48, 4720 Præstø
Kontaktperson: Kate Søborg på tlf.: 40078 5754 eller mail: riffel6@outlook.dk
Pris: 275,- kr. 
Link til tilmelding

Tilmeldingsfrist: den 7. maj 2025
Andre oplysningerSkydningen er som udgangspunkt forbeholdt skytter bosat i kreds 6. Vi har max. plads til 50 skytter. Skytter fra øvrige kredse er velkomne, men KUN såfremt der er plads og tilmelding er KUN efter aftale med arrangør. Send mail til Kate Søborg på riffel6@outlook.dk hvis du ønsker at komme på venteliste. Herefter vil link til tilmelding blive fremsendt, hvis vi har plads til dig.

Husk våbentilladelse og gyldigt jagttegn. Det er ikke muligt at indskyde på dagen.

Der vil kunne købes øl & sodavand – og grillpølser fra ca. kl. 11.00. Kaffen er gratis.

 

Kreds 7 
Tidspunkt: søndag den 1. juni 2025
Prøvested: Jægerspris skydeterræn, Kulhusevej, 3630 Jægerspris
Kontaktperson: Brian Elbæk på tlf.: 28431501 (bedst mellem kl. 18.00 - 20.00) eller på mail: kreds7riffel@gmail.com
Pris: 375,- kr. 
Link til tilmelding

Tilmeldingsfrist: den 17. maj 2025
Andre oplysninger: Udtagelsen er for skytter med bopæl i Kreds 7 (jf. DJ regler for feltskydning). Skytter fra øvrige kredse kan deltage i det omfang der er ledige pladser, og kan kun deltage i duelighedsklassen (uden for konkurrence). Tilmelding for skytter bosiddende uden for kreds 7 er mulig efter 1. maj 2025. Tilmelding for disse skytter, kun efter forudgående aftale med Brian på tlf. 28431501 (bedst mellem kl. 18.00 og 20.00)

Ved afbud senere end den 13. maj 2025 refunderes deltagerbetalingen ikke.

Der er plads til 128 skytter. 

Ved tilmelding skal ID nummer fra våbentilladelse oplyses. Dette gælder våben og evt. vekselpibe. (gammel A5 tilladelse – våbenident.)
Ny A4 tilladelse – tilladelsesnr. det står i øverste højre hjørne og starter med PV) ikke våbennr. SKV registrerede våben kan ikke anvendes. På krav fra Politi, Forsvar, PET og FE vil disse oplysninger blive udleveret. Oplysningerne gemmes i 6 måneder hvorefter de slettes.

Der skydes i hold på 8 skytter. Ønske om hold skal ske som samlet tilmelding (hold tilmelding). Ved tilmelding af flere end 2 hold skal kontaktperson kontaktes. Ved individuel tilmelding kan man ikke forvente at komme til at skyde sammen.

Alle klasser skyder iht. Danmarks regler for jagfeltskydning.

Der må kun bruges spidsskarp/fuldkappet ammunition, maks. 10 mm. Der skydes 36-40 skud i løbet af skydningen.

Skydetider meldes ud til tilmeldte skytter forud for skydedagen på mail.

Alle skytter skal være indskrevet senest 45 min. før tildelt skydetid.

Efter skydningen bliver resultatlisten offentliggjort på Kreds 7 hjemmeside under aktiviteter>jagtfeltskydning: www.jagtkreds7.dk, samt på kreds 7 facebookside