Offentliggjort den: 16. maj 2024

Tilmeld dig FM i kombineret jægerskydning

I weekenden 1. og 2. juni afholder DJ forbundsmesterskab i kombineret jægerskydning. Der er stadig masser af ledige pladser, så kom frisk og tilmeld dig selv og dine kammerater. Tør I tage udfordringen op og se hvem der klarer sig bedst med både riffel og haglbøsse - og måske ligefrem buen?

Forbundsmesterskabet i kombineret jægerskydning er det landsdækkende mesterskab som kombinerer discipliner fra både hagl- og riffelskydning. Her samles alle, som har lyst til at konkurrence i både hagl- og riffeldiscipliner, og de bedste går videre til det nordiske mesterskab. Ved mesterskabet konkurrerer individuelle skytter i fire discipliner, to med riffel og to med haglgevær. Igen i år tilbydes også bueskydning.

De fire obligatoriske discipliner er:

• Nordisk trap
  • Løbende elg - svensk elg med 10-delt ringskive
  • Skydning til stående buk på 100 meter
  • Jægersporting (her skydes 3 enkelte og 1 double)
  • + Bueskydning (frivilligt)

Lørdag den 1. og søndag den 2. juni afholdes forbundsmesterskabet i kombineret jægerskydning, og for tredje gang er der desuden mulighed for at blive forbundsmester i jægertriatlon, hvis man vel og mærket behersker både riffel, hagl og bue. Hele arrangementet finder sted i Herning Jagtcenter.