Offentliggjort den: 31. juli 2024

Tilmeld dig FM i Jagtbue og årsmøde for buejægere

24. august afholder Danmarks Jægerforbund FM i Jagtbue og årsmøde for buejægere på det skønne Børglum Kloster i Nordjylland. Tæt på Vesterhavet og i fantastisk smukke omgivelser.

Tekst og Foto: Jørgen Haller

Det årlige forbundsmesterskab og det efterfølgende årsmøde for buejægere finder sted lørdag den 24. august, hvor vi satser på smukt vejr og masser af fed 3D-skydning i små hyggelige patruljer. Omgivelserne, ja de er spektakulære. Læs mere om Børglum Kloser på denne side.

Allerede fredag aften begynder de første deltagere at slå lejr, og det er muligt at overnatte helt frem til søndag, hvor der er skydning for dem, der har lyst til mere. Fredag og lørdag aften er der garanti for hygge i lejren og deling af sande og næsten sande jagthistorier blandt dem, der overnatter. Det er muligt at overnatte i telt eller campingvogn, og vi har lavet aftale med Børglum Kloster, så du ikke engang behøver at tænke på mad og drikke – det kan alt sammen købes på stedet, hvis du har lyst.

Mesterskabet er åbent for alle medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Det er ikke nødvendigt at have jagttegn til den buetype, man stiller op med. Der skydes i to klasser, compound og traditionel. Compoundklassen er delt i en junior-, dame- og en herre række. Der skal anvendes bue og pil, som opfylder kravet til buejagt (jf. bekendtgørelsen om våben og ammunition), og som må anvendes til jagt på råvildt. Dog skal der skydes med fieldpoint. Der skydes efter de fastsatte regler for forbundsmesterskabet, og der må anvendes afstandsmåler og kikkert.

Har du lyst til en hyggelig weekend, fyldt med oplevelser sammen med en masse andre buejægere? Så tøv ikke med at tilmelde dig med det samme og glæd dig til en hyggelig dag eller weekend, hvor buejægerne fra hele Danmark mødes til en venskabelig skydning.

Tilmelding foregår via dette link.