Offentliggjort den: 01. februar 2024

Flot serie om jagt og fiskeri i Norge

Er du også fascineret af den storslåede norske natur - og drømmer du om jagt og fiskeri i Norge? Så er serien "Vilt Hekta," produceret af bl.a. det norske jægerforbund, et syn værd.

Vores norske søsterorganisation, Norges Jeger- og Fiskerforbund, har i samarbejde med Statskog - hvilket nogenlunde kan betegnes som en norsk pendant til Naturstyrelsen - produceret en flot TV-serie om jagt og fiskeri. Serien, som hedder "Vilt Hekta" og som pt. er på otte episoder, er frit tilgængelig på YouTube.

Den kan varmt anbefales til alle naturelskere.

Blandt seriens emner findes f.eks. et afsnit dedikeret til den norske duejagt, "Duejakt er meningen med livet," et afsnit om rådyrjagt, "Rådyrjakt i himmel og helvete," og ét om elgjagt - "En elgkalv før lunsj." Men derudover også afsnit om fiskeri og i det hele taget en indføring i den storslåede norske natur.

Udover TV-serien har Statskog og Norges Jeger- og Fiskerforbund også samarbejdet om en podcastserie med fokus på jagt og fiskeri. Også den er gratis, og både TV-serien og podcasten kan tilgås på vilthekta.no.