Offentliggjort den: 22. august 2024

Ny podcastserie om det gode jægerhåndværk

Lyt til de første to afsnit af vores nye serie, der zoomer ind på det gode jægerhåndværk. Vi lægger ud med at fordybe os i emnerne god jagtledelse og selskabsjagtens etikette. God fornøjelse!

Tekst: Jacob Munkholm Jensen
Foto: Niels Søndergaard

Hvad er det gode jægerhåndværk? Svaret favner selvfølgelig vidt og bredt og dækker over mange forskellige delelementer. I en ny podcastserie forsøger vi at dykke ned i forskellige facetter af det gode jægerhåndværk, og kommer med inspiration til både nyjægere og erfarne. For vi ved jo alle, at det aldrig er for sent at lære nyt, blive inspireret og genopdage.

Det handler f.eks. om at jage på en måde, hvor vildtet nedlægges ordentligt, sobert og effektivt, og at vi jager på en måde, der ikke udsætter andre for fare - hvad enten det drejer sig om medjægere eller andre brugere af naturen. Men det kan f.eks. også handle om jagtetik, etikette og evnen til at aflæse og udnytte terrænet korrekt. Blot for at nævne nogle eksempler.

De første to afsnit er nu klar til lytning, og du finder dem herunder. Vi vil løbende tilføje flere afsnit, så sørg for at abonnere på vores kanal på f.eks. Spotify - så får du en notifikation hver gang vi publicerer nye podcasts.