Offentliggjort den: 14. august 2024

Kom med på markvandring ved Gammel Ladegaard

Du er hermed inviteret med til et spændende bedriftsbesøg på en ejendom, hvor vildtpleje og økonomi i planteavlen går op i en højere enhed. Læs mere her - det er gratis at være med!

I samarbejde med Nis Christian og Henrik Pors, DLF, indbyder Danmarks Jægerforbund kreds 4 til markvandring med fokus på terrænpleje for markvildtet. Det koster ikke noget at deltage, og alle interesserede er velkomne.

• Tid: 4. september kl. 17.00
  • Sted: Krogager 1, 6500 Vojens

Vi laver en gennemgang af muligheder for vildtpleje på arealer med landbrugsstøtte, samt udlagte frøblandinger og markvandring. Vi ser på forskellige vildtagre og landskabselementer, herunder deres betydning for markvildtet, ved chefkonsulent hos Danmarks Jægerforbund Jakob Bergmann Nielsen.

På Juelsgaard og Lundsgaard drives markerne fortrinsvist pløjefrit, og vildtplejetiltag bruges aktivt til at gøre markbruget mere effektivt, Nis Christian og Henrik Pors fortæller om deres vildtpleje indsats, og de overvejelser der ligger bag udtagning af urentable kiler.

Efter markvandringen er Danmarks Jægerforbund kreds 4 vært ved en pølse fra grillen.

Vel mødt!