Offentliggjort den: 17. maj 2024

Jæger død i jagtulykke ved Køge

Torsdag afgik en 53-årig mand ved døden i forbindelse med en jagt. Ifølge politiet er manden formentlig kommet til at skyde sig selv ved et uheld.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen
Foto: Niels Søndergaard, arkivfoto

Torsdag, den 16. maj, netop som bukkejagten var gået ind, tog et jagtselskab ud i et naturområde vest for Køge for at gå på jagt. Ved jagtens afslutning dukkede én af jægerne ikke op, hvorefter han senere blev fundet i et jagttårn. På det tidspunkt var han afgået ved døden. Ifølge Midt- og Vestsjællands politi peger undersøgelser på stedet på, at manden ved et uheld har skudt sig selv.

- Alt tyder på, at det er en tragisk ulykke. Det er vores opfattelse, at noget er gået galt i forbindelse med håndtering af våben, kontaterer pressetalsmand Thomas Kristensen overfor netmediet BT.

Den afdødes pårørende er underrettet om dødsfaldet. Danmarks Jægerforbunds formand, Claus Lind Christensen, er chokeret over ulykken.

- Det er en tragisk ulykke som berører os alle, og vores tanker går til de efterladte. Hvordan det præcis er gået til, ved vi ikke, og lige nu afventer vi at politiet bliver helt færdige med deres undersøgelser. Heldigvis er jagtulykker med døden til følge utrolig sjældne i Danmark, siger Claus Lind Christensen.