Offentliggjort den: 27. februar 2024

Hør en podcast om Tænketanken HAV

Dyk ned i problematikkerne omkring kvælstofforurening af de danske farvande, og hør hvad det har af betydning for bl.a. strand- og havjægerne - og hvad man kan og bør gøre ved det. DJ er medlem af Tænketanken HAV.

Tekst og Foto: Jacob Munkholm Jensen

I dette års Jæger nr. 2 fokuserer temasiderne på havet, og på hvordan vi sikrer et sundt havmiljø. Blandt temaets artikler finder du på side 34 historien "Genopretning af havnaturen - hvad skal der til?" skrevet af jægerforbundets biolog, Sabina Rohde.

Som supplement til denne artikel - eller med henblik på selvstændig lytning - tog Sabina på besøg hos Tænketanken Hav, bevæbnet med notesblok og mikrofon. Tænketanken Hav er en medlemsorganisation, forstået på den måde, at dens medlemmer består af en række virksomheder, forskere og grønne organisationer - heriblandt Danmarks Jægerforbund.

Under sit besøg tog Sabina en snak med faglig programchef for marin forurening Søren Laurentius Nielsen, og det er der kommet en podcast ud af. En podcast, der hurtigt kommer til at handle om kvælstofproblematikken - og det er der faktisk en ret god grund til.

Lyt med her: