Offentliggjort den: 06. juni 2024

Brugerbetaling for aspiranter på Jagtprøven.dk

Fra den 10. juni 2024 skal brugere af Jagtprøven.dk betale 99 kr. for 12 måneders adgang til undervisningsuniverset.

Tekst: Jes Mikkelsen
  • Der vil fortsat være 18 måneders gratis kursistmedlemsskab af Danmarks Jægerforbund.
  • Jagttegnskursuslærere i Danmarks Jægerforbund vil fortsat have gratis adgang til Jagtprøven.dk.

3 år med Jagtprøven.dk
Undervisningsuniverset på Jagtprøven.dk har til august eksisteret i tre år, og har i den periode udviklet sig til et solidt redskab i jagttegnsundervisningen. Hjemmesiden har nu bevæget sig forbi etableringsfasen, og har været med til at berige organisationen med solid erfaring på området for elektronisk undervisning.
Ved seneste optælling viste Jagtprøven.dk at have håndteret knap 27 millioner besvarelser af spørgsmål på de små tre år.

Jagtprøven.dk er en hjemmeside af høj kvalitet, og kræver dertil en mængde teknisk support, for fortsat at kunne befinde sig på det høje plan, den er i dag. En grad af egenbetaling for brugerne er derfor en forudsætning, når dette skal sikres ind i fremtiden. På den baggrund er er det besluttet at lave en egenbetaling på Jagtprøven.dk på 99 kroner for 12 måneders adgang.

Egenbetalingen skal sørge for, at stabil og sikker drift af hjemmesidens aktiviteter på lang sigt, opretholdes. Derudover er det et fortsat fokus at forbedre hjemmesidens funktioner, brugeroplevelse, indhold og brugergrænseflade, hvilket igen på sigt skal øge tilfredsheden blandt brugerne.

Adgang for kursistmedlemmer
Når en jagttegnsaspirant opretter sig som kursistmedlem hos DJ, er der i en begrænset periode også fuld adgang til Jagtprøven.dk. På den måde er det muligt at orientere sig i undervisningsuniverset, og prøve alle dets facetter.

Efterfølgende modtager kursistmedlemmet en regning i mailboksen. Vælger kursisten at betale, bibeholdes fuld adgang til JP i 12 måneder. Fravælges Jagtprøven.dk, forsvinder adgangen til undervisningsuniverset, men kursisten vil fortsat have glæden af 18 måneders gratis kursistmedlemsskab i Danmarks Jægerforbund.

Spørgsmål og svar (QnA)
Klik her og læs oversigten med spørgsmål og svar om betalingen på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside. Har du yderligere spørgsmål eller kommentarer kan du skrive til support@jagtproeven.dk