Offentliggjort den: 23. oktober 2024

Bliv vært for jagthornsmesterskabet 2026

Danmarks Jægerforbunds Jagthornsudvalg søger en blæsergruppe eller en lokal jagtforening i kreds 4 eller 5, som vil være vært for forbundsmesterskabet i jagthornsblæsning 2026.

Tekst: Bjarne Rasmussen

Værten skal være behjælpelig med et egnet sted til afholdelse af arrangementet samt praktiske opgaver før, under og efter mesterskabet. Til gengæld får arrangøren mulighed for at tilbyde plads til boder og lignende ved mesterskabet, hvor der deltager ca. 300 blæsere fra hele landet samt et tilsvarende antal publikum.

Desuden yder Danmarks Jægerforbund et tilskud på 16.000 kr. til afholdelse af udgifterne til gennemførelse af mesterskabet. Der skal udarbejdes et budgetoverslag, som viser, at det er muligt at holde budgettet inden for de 16.000 kr. Det indsendes sammen med ansøgning om afholdelse af danmarksmesterskab i jagthornsblæsning. Det anbefales, at man tager kontakt til sin kreds-koordinator, som kan give yderligere information.

Materiale indeholdende de nødvendige opgaver, som jagthornsudvalget ønsker opfyldt i forbindelse med afholdelsen af forbundsmesterskabet, samt rammer for økonomisk tilskud, kan rekvireres ved henvendelse til kredskoordinatorer, udvalgsformand Bjarne Rasmussen eller til sekretariatets våbenkonsulent Jonas Harboe Jensen. Se kontaktinfo nedenfor.

Interesserede blæsergrupper eller jagtforeninger bedes indsende ansøgning og budgetoverslag senest 1. januar 2025 til udvalgsformand Bjarne Rasmussen og våbenkonsulent Jonas Harboe Jensen. Vedlæg en kort beskrivelse af sted og faciliteter. Ansøgning og bilag sendes på mail. Hvis der ikke er indkommet ansøgninger til rette tid, vil interesserede fra andre kredse kunne byde ind. Dette vil blive annonceret på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside senest den 10. januar 2025.

For yderligere information:

Bjarne Rasmussen, formand for Jagthornsudvalget