Offentliggjort den: 28. august 2024

Bliv klar til 1. september med e-læring

Sikkerhed, skudplacering, aldersvurdering, mv. … Har du styr på det hele inden efterårets jagtsæson på det store hjortevildt skydes i gang? Tag et kig på vores e-læringsmoduler og test dig selv og dine jagtkammerater - det er aldrig for sent at lære nyt.

Tekst: Mads Spanggaard Dragsbæk

Riflen er indskudt, tårnet er inspiceret og tøjet ligger måske allerede klar. Om lidt, så snart det bliver den 1. september, går jagten ind på det store hjortevildt. I Danmarks Jægerforbund har vi derfor udvidet rækken af e-læringsforløb på jagtprøven.dk, så du nu kan blive endnu klogere på to største hjortevildtarter i Danmark.

Så få pudset formen af og test dig selv i sikkerhed og skudplacering, aldersvurdering, biologi og forvaltning for kronvildt og dåvildt. Måske får du lyst til at udfordre dine jagtkammerater på deres viden, for måske sammen at blive endnu klogere og endnu dygtigere jægere?

Hvert modul består af videoklip eller tekst efterfulgt af et par spørgsmål til nogle af hovedpointerne. Spørgsmålene kan have flere rigtige svarmuligheder, så sørg for at læse både spørgsmål og svar grundigt inden du svarer.

Rigtig god fornøjelse - du finder det hele samlet her. Knæk og bræk!