”UD” – med Gordon P. Henriksen
”UD” er navnet på et helt nyt youtube format med naturformidleren Gordon P. Henriksen. Målet er at give danskerne en masse ny inspiration og viden, så endnu flere får lyst til at komme ”UD” i naturen på store og små eventyr. Formatet er bl.a. sponsoreret af DJ, og de første afsnit udkommer på lørdag.
Gordon P. Henriksens passion for naturen, friluftsliv, jagt, fiskeri og mad gennemsyrer programmerne, som bygger videre på Gordons mange erfaringer fra tv-programmer som ”Storrygeren,” ”Nak & Æd” og radioprogrammet ”Fisketegn,” mv.
”UD” er centreret omkring jagt, fiskeri, madlavning og oplevelser i det fri. De første fire afsnit bliver udgivet lørdag den 24 juni kl. 9:00 på Gordon P. Henriksens egen youtube kanal med overskrifterne ”Hornfisk til alle”, ”Saml dine egne blåmuslinger”, ”Kaffe i det fri” og ”I gang med jagttegn”. I løbet af 2023 udkommer yderligere seks afsnit i serien. I programmerne sætter værten ord på hvad der driver ham og giver en masse inspiration og konkrete råd til andre – f.eks. i forb.m. hvad der skal til for at tage jagttegn, og om hvordan det er at være ny i jagtens verden.
- Generelt synes jeg tv-kanalerne er alt for bange for at lave informativt tv hvor seerne ikke blot underholdes, men også lærer noget nyt. Målet med det nye format er netop at give folk ny viden og inspirere til at man selv kommer ”UD” på helt egne eventyr, forklarer Gordon P. Henriksen om det nye format.
”UD” er filmet og klippet af Emil Bilde Fogh og er sponsorfinansieret. En lang række virksomheder og organisationer bakker op om projektet og gør produktionen mulig. Således præsenteres de første fire programmer af Destination Bornholm, Molslinjen, Kontra Coffee, B-Wild, Herslev Bryghus, Petromax, Visit Fjordlandet, Nationalpark Skjoldungernes Land, Danmarks Jægerforbund, Sauer, Browning, Norma, Jagttegn.net, Geoff Anderson, Shimano, Abu Garcia og Carhartt. De kommende programmer præsenteres af ovenstående såvel som en lang række andre sponsorer.