Offentliggjort den: 17. november 2023

Produktionen af kursistmapper stopper

Fra 1. januar 2024 er det slut med de trykte kursistmapper fra Danmarks Jægerforbund

Tekst: Jes Mikkelsen

Den trykte velkomstmappe fra Danmarks Jægerforbund synger på sidste vers, da den deler skæbne med mange lignende fysiske informationsmaterialer. Produktionsomkostningerne er steget voldsomt over de seneste år, og som en konsekvens af de prioriterede besparelser stopper produktionen af den værdsatte kursistmappe ved udgangen af året.

Tidligere har kursistmappen for mange jagttegnsaspiranter været det første møde med jægerforbundets materialer, men i vores nutidige elektroniske tidsalder sker forbindelsen online på Jagtprøven.dk, og ofte allerede inden aspiranterne begynder til undervisningen.

I dag inviteres aspiranterne direkte ind i det elektroniske undervisningsunivers af deres jagttegnskursuslærer, og med ganske få klik kan aspiranterne få adgang til det store fællesskab i jagtens verden. Med kursistmedlemskabet følger naturligvis den eksklusive service, at Jæger lander direkte i postkassen, og derudover er der direkte adgang til viden og læring på både app og hjemmesider.

Læs også: Forandringernes vinde og Jæger