Offentliggjort den: 24. februar 2023

Podcast: Træn med din riffel!

Træning, træning og atter træning! I dette afsnit i vores podcastserie om jægernes våben zoomer vi ind på jagtriflen og vigtigheden af at blive - og blive ved med at være - fortrolig med sit våben på skydebanen. Lyt med her!

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Øvelse gør som bekendt mester - ikke mindst når det handler om at håndtere sit jagtvåben, hvad enten det er drejer sig om en haglbøsse, en bue eller en riffel.

I dette afsnit af Danmarks Jægerforbunds podcastserie om jægernes våben ser vi nærmere på skydetræningen med riffel. Det er helt afgørende for både din træfsikkerhed OG ikke mindst for den generelle sikkerhed på jagten, at du prioriterer at komme ud på skydebanen og træne med din riffel. En simpel indskydning på 3-4 skud op til bukkejagten er ikke nok.

Dagens gæst er jægerforbundets våbenkonsulent Nicholai Vigger Knudsen.

Hør podcasten her:

I dette link finder du en oversigt over skydebaner i Danmark. Skydebanerne på kortet kan filtreres efter tilgængelige skydediscipliner. Find en bane i nærheden af dig og kom afsted.

Om DJ's podcasts

En podcast er en lydoplevelse – en slags radioprogram, som ikke lyttes på radioen, men derimod på din telefon, tablet eller computer, uden behov for at downlade særlige apps eller andet. Det er blot at gå ind på siden og klikke på "PLAY"-knappen. Ordet ”podcast” er en sammentrækning af ordene POD (Personal On Demand) og CAST (broadcasting). På dansk kan ordet oversættes til noget i retning af ”personlige udsendelser til lytning efter behov”.