Offentliggjort den: 21. april 2023

Kom til sønderjysk temaaften om invasive rovdyr

Alle interesserede er velkomne når seniorforsker Sussie Pagh præsenterer den nyeste viden om mink og mårhund. Det sker den 9. maj fra kl. 19.00-21.00 i Tønder - og online for alle, der bor langt væk. Arrangementet er gratis for alle.

Overvågning og reguleringen af invasive arter i vores natur er i høj grad afhængig af indgående kendskab til arterne. Denne aften gives der en kort introduktion til invasivbegrebet og de arter det er relevant at have fokus på – det gælder ikke bare rovdyrene, men også flere andre arter der er dukket op eller på vej mod Danmark.

Hovedformålet med mødet er at præsentere den nyeste viden om mink og mårhund. Primær oplægsholder er seniorforsker Sussie Pagh fra Aalborg Universitet, der vil fortælle om resultaterne af de seneste undersøgelser af fødevalget for mink og mårhund. Desuden behandles minkens status i den danske natur og de perspektiver det medfører for jægernes indsats over for arten. Der vil naturligvis være god mulighed for at stille spørgsmål til indsatsen generelt samt om praktiske og lovgivningsmæssige betingelser for regulering. Andre medvirkende er Miljøstyrelsens projektleder og specialkonsulent, Mariann Chriel samt vildt- og naturkonsulent ved Danmarks Jægerforbund, Jesper Kjær Illemann.

Læs mere og tilmeld dig temaaftenen – klik her!

• Dato: 9. maj 2023, kl. 19.00 - 21.00
  • Sted: Ecco Konference Center, Ecco Alleen 4, 6270 Tønder
  • Pris: gratis
  • Forplejning: Kaffe og kage

Du kan både deltage i temaaftenen ved fremmøde (tilmelding via ovenstående link) eller online ved at tilmelde dig vores webinar – klik her!