Offentliggjort den: 18. august 2023

Kom med ud i naturen!

Det er blevet tid til Naturens Uge den 4.-10. september 2023, når Friluftsrådet og DN sætter fokus på livet og naturen under overfladen. Din jagtforening kan også oprette et arrangement!

Tekst: Jacob Munkholm Jensen
Foto: Ditte Valente

Naturens Uge er Danmarks Naturfredningsforening og Friluftsrådets årlige mærkedage for naturoplevelser. I Naturens Uge holder foreninger, kommuner, laug samt natur- og friluftsinteresserede arrangementer lokalt i hele Danmark. Også skoler og dagtilbud er med til at hylde naturen, og sidste år var mere end 138.000 børn med os ude i naturen.

Du kan som privatperson eller repræsentant for en forening både arrangere Naturens Uge, eller du kan nøjes med at være gæst på et arrangement. Måske er det noget for din jagtforening - evt. hvis I også er til strand- og havjagt? Sidste år var mere end 205.000 børn og voksne med, og der blev afholdt 360 forskellige arrangementer, fordelt over hele landet.

Formålet med Naturens Uge er at få børn og børnefamilier ud i naturen og give dem inspiration til at komme mere ud hele året - og resten af livet! Naturens Uge åbner dørene til naturen og viser, at det er både nemt og sjovt at få gode naturoplevelser.