Offentliggjort den: 07. august 2023

Buejæger: Mangler du en ny Heimdal-kikkert?

Så tilmeld dig sponsorskydningen som afholdes søndag den 27. august i forbindelse med FM i Jagtbue og Årsmøde for buejægere. Sidste frist for tilmelding er den 13. august.

Tekst: Lars Thune Andersen
Foto: Christian Lang Jensen

Lørdag den 26. august 2023 afholdes FM i Jagtbue, hvor der skydes om forbundsmesterskabet i to klasser – nemlig Compound bue og Traditionel bue. Compound bue klassen er opdelt i en dame-, junior- og herrerække. Der skydes om guld, sølv og bronze i de to klasser og i hver af de tre rækker.

Efter præmieoverrækkelsen lørdag eftermiddag er der Årsmøde for buejægere, hvor forsamlingen vælger formanden for buepolitiskudvalg for de næste to år.

Søndag er det så blevet tid til sponsorskydningen, hvor der skydes i to klasser - nemlig Compound bue og Traditionel bue. Der er sponsorpræmier til 1., 2. og 3. pladsen i hver klasse. Dette års sponsorskydning er sponseret af Mjoelner Hunting, og førstepræmien i begge klasser er en lækker håndkikkert af mærket Heimdal XO 8X42 og en TOKE kikkertsele.

Hovedpræmien - en Alpha Pro Hunting jacket til en værdi af 315 euro - uddeles ved lodtrækning mellem alle deltagere i skydningen.

Der er sidste frist for tilmelding den 13. august, og der er stadig ledige pladser. Kom frisk!