Offentliggjort den: 22. november 2023

Årets sidste Jæger er på gaden

Som medlem af jægerforbundet kan du i disse dage finde december-nummeret af Jæger i postkassen og online. Er du ikke medlem endnu, kan du læse den gratis appetitvækker her.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Årets december-udgave af Jæger er i skrivende stund på vej ud i postkasserne til alle medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Skulle bladet mod forventning udeblive, skal du følge proceduren her. Foretrækker du at læse artiklen online via hjemmesidens medlemsnet,  kan den læses her.

Du kan se frem til endnu et spændende blad med masser af gode historier over de 124 sider, vi har til dig i denne måned. Ud over alt det andet stof i bladet stiller vi i månedens 16 sider lange tema skarpt på jagthunden. Her kan du dykke ned i spændende artikler og reportager om jægerens bedste jagtkammerat. Med dette tema belyser vi nedslag i dit liv som jæger med en veluddannet jagthund. Du finder gode råd, inspiration og viden, uanset om du er ny hundeejer eller erfaren hundefører. I forbindelse med den ene af temaets artikler - nemlig "Træn jagthunden til at finde skudsted" af Niels Søndergaard - har vi desuden lavet en podcast. Den kan du høre herunder:

Men bladet består selvfølgelig også af meget andet end temaet. Læs f.eks. reportagen om familiefasanjagten, som hvert år ved juletid forener tre generationer - fætre, kusiner, døtre, fædre, onkler og bedsteforældre samt en kæreste eller to. Eller historien om Øster Snede Jagtforenings årlige ræve- og kokkejagt, som altid er et tilløbsstykke. Vi tager også et kig på jagttraditionerne. Hvor stabile er de egentlig? Ønsker vi mon vores medjægere held og lykke på samme måde, som man gjorde tidligere - og bruger hornblæseren de samme signaler? Det kan du læse mere om i artiklen "Kys traditionen" på side 46.

Alt det og meget mere kan du læse i december-nummeret af Jæger.

Magasinet er online nu

Alle jer, der er medlemmer af jægerforbundet, kan logge ind på medlemsnettet og få adgang til denne udgave af Jæger i en læse- og bladrevenlig online udgave - eller I kan læne jer tilbage og glæde jer til at den leveres i postkassen inden for den nærmeste fremtid. Husk, at både magasinet og medlemsbladet også kan læses via appen Jæger.

Som sædvanlig har vi sammensat en gratis appetitvækker med nogle af historierne fra magasinet. Denne måned får du 30 siders læsestof kvit og frit: