Offentliggjort den: 24. august 2023

Affald på skydebanen: Hvordan DJ kan hjælpe

Det er blevet tid til andet afsnit af Danmarks Jægerforbunds podcastserie med fokus på affaldsudfordringerne rundt om på flugtskydebanerne.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen
Foto: Lucas Absalon

Om vi bryder os om det eller ej, ser vi ind i en fremtid med skærpet fokus på det affald, der genereres rundt omkring på de danske skydebaner. Derfor kan man vinde meget ved at være på forkant og afsøge mulighederne.

I 2021 besluttede jægerforbundets hovedbestyrelse at bevillige midler til en treårig indsats, som skal optimere affaldsindsatsen på skydebanerne, samt finde frem til de mest miljørigtige valg inden for ammunition og lerduer. I den forbindelse ansatte jægerforbundet miljøbiologen Lucas Absalon i en stilling som miljøkonsulent, tilknyttet skydebaneteamet.

I dette andet afsnit i vores serie har vi igen Lucas i studiet, og sammen med ham vil vi se nærmere på de konkrete udfordringer, der findes ude på flugtskydebanerne i dag, og høre mere om hvordan Danmarks Jægerforbunds skydebaneteam kan hjælpe.

Gik du glip af første afsnit i Danmarks Jægerforbunds podcastserie om affald på skydebanerne? Så lyt med her!