Offentliggjort den: 30. august 2022

Danmarks Jægerforbund på årets Food Festival i Aarhus

Kom med når Tangkrogen i Aarhus igen er vært for et væld af gastronomiske oplevelser til årets Food Festival. Tag del i alt lige fra DM i Hotdog til forlægning af vildt og masser af smagsprøver.

Tekst: Sara Waack-Möller
Foto: Inge Lynggaard Hansen

Den første weekend i september er der altid masser af liv på Tangkrogen i Aarhus. Her er Tangkrogen nemlig vært for den årligt tilbagevendende Food Festival, hvor mere end 250 foreninger, organisationer, producenter, madhåndværkere og fødevareproducenter sammen skaber et unikt univers af dufte og smagsoplevelser.

Igen i år er Danmarks Jægerforbund at finde på Food Festival i Aarhus. Kreds 3 vil med tilstedeværelsen på årets Food Festival gerne vise aarhusianerne, hvad de danske jægere kan bidrage med og give både børn og voksne et indblik i samspillet mellem naturen, vildtet og jagten. På den måde får gæsterne på festivalen muligheden for at se dette igennem en jægers øjne og derigennem opnå større forståelse for den drivkraft der forbinder jægere og naturen. Billedet herover er fra Food Festivalen i 2019.

En weekend fuld af jagt, natur og mad

Har du muligheden, så bør du lægge vejen forbi Tangkrogen og så kigge forbi Danmarks Jægerforbunds stand, der har lavet et solidt program med forlægning af vildt, masser af smagsprøver og bålstemning. Du kan også komme forbi til en snak med de dygtige hornblæsere fra Aros Jagthornsskole og høre både om de mange traditioner omkring jagthorn og høre dem blæse for vildtet.

Vildt Gastronomi bliver også at finde på jægerforbundets stand. Vildt Gastronomi arbejder aktivt med at skabe større opmærksomhed på vildt som spise i Danmark. Som de fleste jægere ved er vildtkød en både lækker og delikat spise og det er blandt andet dette som  Danmarks Jægerforbunds tilstedeværelse på Food Festival skal være med til at sætte fokus på. Danskere er allerede optagede af at spise lokalt, bæredygtigt og efter sæson. Det er netop det som Vildt Gastronomi understøtter, og med Klosterheden Vildt som leverandør af råvarer til weekendens smagsprøver er der lagt op til, at dine smagsløg kommer til at gjalde i takt med jagthornene.

Der bliver også masser af bålhygge på jægerforbundets stand, så de yngste også får mulighed for at blive introduceret til naturoplevelser med jagt i børnehøjde.

Kig forbi

Food Festival finder sted 2.-4. september på Tangkrogen i Aarhus og holder åbent fredag 13-19, lørdag 10-19 og søndag 10-17. Du kan både købe din billet på forhånd på foodfestival.dk og i døren. Børn op til 10 år er gratis.