Offentliggjort den: 01. april 2022

Årets nyjægermagasin er udkommet

Sammen med Jæger får du i denne måned tilsendt et eksemplar af Danmarks Jægerforbunds nyjægermagasin. Bladet er et mindre opslagsværk, fyldt med tips og inspiration til de nye jægere iblandt os – så læs det og giv det gerne videre til en nyjæger i dit netværk.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Hvert år i april udkommer Danmarks Jægerforbunds nyjægermagasin, og i år er titlen på magasinet Carnivor. Dette latinske ord dækker over organismer, som lever af kød – altså kødædere. Denne titel underbygger temaet, som er Vildtet som spise.

Nyjægermagasinet, som bringes ud sammen med denne måneds eksemplar af Jæger, er i år på 100 sider og henvender sig til den nye jæger eller dig, der overvejer at tage et jagttegn. I magasinet kan du læse en masse spændende artikler med gode råd til at komme godt ind i jagtens verden. Alle historierne har fokus på den hele jagtoplevelse, som altid slutter med et veltilberedt måltid – med eksempler på opskrifter inkluderet.

Læs f.eks. om:

• Jagtoplevelser med hagl, salonriffel og riffel
  • Viden om hagl-, riffel- og buejagt
  • Muligheder for gratis jagt
  • Jagt med hund
  • Motivationen for jagt
  • Jagten i et samfundsperspektiv
  • Danmarks Jægerforbunds arrangementer for nyjægere

Og meget mere!

I år har magasinet undergået en stor udvikling. Der er blandt andet skabt en større sammenhæng med DJ’s digitale platforme, så man som nyjæger kan bruge tillægget som et mindre opslagsværk med mange henvisninger via QR-koder, som gør det let at finde yderligere information og inspiration online. I den forbindelse har vi opbygget et digitalt univers, hvor du kan finde samtlige artikler fra magasinet i digitale, bladrevenlige versioner, samt en masse relevante videoer og podcasts.

Selvom magasinet udkommer sammen med april måneds udgave af Jæger, kan det også bestilles separat og ganske gratis via formularen, som du finder i det digitale univers.