Offentliggjort den: 29. marts 2022

April måneds Jæger er på gaden

Som medlem af jægerforbundet kan du i disse dage finde april-nummeret af Jæger i postkassen og online. Er du ikke medlem endnu, kan du læse den gratis appetitvækker her.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

"Aprils vejr og unge piger er ikke til at stole på." Sådan påstår i hvert fald et gammelt ordsprog, og de fleste vil vel skrive under på, at det første er sandt nok. Aprilvejret er omskifteligt og lunefuldt, hvilket er værd at huske på, når vi går på reviret og forbereder den kommende jagtsæson. Men hvad er mon bedre på en råkold regnvejrsdag i april end at sætte sig godt til rette - indenfor i varmen, vel at mærke - og i ro og mag lade sig fordybe i seneste nummer af Jæger?

Det er nemlig igen blevet tid, og i skrivende stund er april måneds Jæger på vej ud i postkasserne til alle medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Skulle bladet mod forventning udeblive, skal du som altid følge proceduren her

Masser af spændende stof - også for nyjægerne

Som altid, når Jæger udkommer, kan du se frem til mange timers god jagtrelevant underholdning. Læs f.eks. jagtberetningen om monstersikaen i Putins skygge, dybt inde i de ukrainske skove, og som altid tester vi udstyr, denne gang f.eks. de store sigtekikkerter i sværvægtsklassen og et par gode, brugte haglbøsser til sportsskydning for begyndere. Og så kommer vi selvfølgelig også omkring de kære krager i artiklerne "Et skridt frem - to tilbage" og "Ålekrager og æggetyve." Ikke mindst er april tid til vores årligt tilbagevendende ulvetema.

I artiklen "Pas på vildtet" kigger vi nærmere på den teknologiske udvikling inden for vildtdetektion forud for slåning af marken. Kig på teaserfilmen herunder og glæd dig til historien om de termiske droner, der er kommet for at hjælpe:

I april måned vedlægger vi dette års helt nye udgave af nyjægermagasinet, som vi har lavet specielt til alle de nye jægere. I år er titlen på magasinet Carnivor. Dette latinske ord dækker over organismer, som lever af kød – altså kødædere. Denne titel underbygger temaet, som er Vildtet som spise. Nyjægermagasinet er i år på 100 sider og har undergået en stor udvikling. Der er blandt andet skabt en større sammenhæng med DJ’s digitale platforme, så man som nyjæger kan bruge tillægget som et mindre opslagsværk. Derudover er dette digitale univers opbygget, hvor du kan finde samtlige artikler fra magasinet samt relevante videoer og podcasts.

Du har selvfølgelig også mulighed for at læse nyjægermagasinet i en læse- bladrevenlig online udgave. Det kan du gøre ved at klikke her.

Magasinet er online nu

Alle jer, der er medlemmer af jægerforbundet, kan logge ind på medlemsnettet og få adgang til apriludgaven af Jægers 124 sider i en læse- og bladrevenlig online udgave - eller I kan læne jer tilbage og glæde jer til at den leveres i postkassen inden for den nærmeste fremtid. Husk, at både magasinet og medlemsbladet også kan læses via appen Jæger. Dog er der stadig problemer med visninger af bladet i apps på android-telefoner. Det beklager vi meget!

Som sædvanlig har vi sammensat en gratis appetitvækker med nogle af historierne fra magasinet. Denne måned får du 29 siders læsestof kvit og frit: