Offentliggjort den: 10. juni 2021

Nye forbundsinstruktører

Det er med stor glæde, vi kan præsentere to nyudnævnte forbundsinstruktører.

Michael Bennich Slynge er fra den 15. maj tiltrådt som forbundsinstruktør i område 1, der dækker Nordjylland. Michael er bosiddende i Frederikshavn og arbejder til daglig som mekaniker. Fritiden er i flere år blevet brugt på træning af egne hunde til hhv. apporterings- samt markprøver, og efter at været hjælper i den lokale jagthundeklub i en kort periode tog han uddannelsen som jagthundeinstruktør, og fungerer nu som sådan både i denne og i den nordjyske afdeling af DMK.

Michael har selv 2 Kleiner Münsterländere, og glæder sig til at støtte og give sin viden til andre instruktører i de nordjyske jagthundeklubber. Michael erstatter den tidligere forbundsinstruktør Tine Broen Nielsen, der efter eget ønske er fratrådt.

Derudover er nu lykkedes at få genbesat den ledige funktion som forbundsinstruktør i område 7, der dækker henholdsvis det midt- og nordsjællandske. Christian Gottschalk Jakobsen er bosiddende i Ringsted, er lokal jagthundeinstruktør i Skovbo Jagtforening, hvor han også afholder en del hundeprøver. Endvidere træner han i privat regi hold i lydighed, apportering m.m. Christian har selv 3 labrador retrievere, en ruhåret hønsehund og en lille gravhund.

Både Michael og Christian glæder sig til at trække i arbejdstøjet og vil som de øvrige af Jægerforbundets forbundsinstruktører være klar til at hjælpe og dele viden og erfaring med og mellem jagtforeninger, instruktører og hundeførere.

Så har man i jagtforeningen spørgsmål vedr. træning og/eller uddannelse, eller har man ønsker til en aften med foredrag, lokal undervisning eller bare motivation og inspiration, så er man velkommen til at rette henvendelse. Hvis man, som instruktør eller ressourceperson, har behov for råd eller vejledning er man også naturligvis også meget velkommen til at rette henvendelse til en af vore forbundsinstruktører, der er fordelt i hele landet.