Offentliggjort den: 30. juni 2021

Naturstyrelsen åbner for salg af dagjagter

Siden i går, tirsdag den 29. juni kl. 12, kunne jægere begynde at købe dagjagter på statens naturområder. Jagterne sættes til salg af to omgange - anden gang den 6. juli.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Så har Naturstyrelsen igen åbnet for salg af dagjagter på statens områder over hele landet. Der sælges dagjagter i Blåvandshuk, Vestjylland, Søhøjlandet, Nordsjælland, ved Vadehavet, i Sønderjylland og på Thy.

På nogle af jagterne afholdes der et arrangement med bl.a. jagtrelevant skydning dagen inden selve jagten. Formålet med Naturstyrelsens dagjagter er at give alle jægere mulighed for at opleve jagten og naturen på Naturstyrelsens arealer uden selv at skulle leje et større jagtareal. Samtidig benyttes jagterne til at demonstrere god, praktisk jagt- og vildtforvaltning og til at informere om andre af Naturstyrelsens aktiviteter.

Jagterne sættes til salg af to omgange, første gang i var i går, den 29. juni, og anden gang den 6. juli. Der kan købes op til fem pladser pr. handel.