Offentliggjort den: 18. september 2021

Flere medlemmer af jægerforbundet

REPRÆSENTANTSKABSMØDE 2021: Flere års sivende medlemstal af Danmarks Jægerforbund ser ud til at være stoppet. Faktisk er medlemstallet steget en smule, og det glæder jægerforbundets direktør Karen Friis, som håber på yderligere fremgang.

Tekst: Torsten Lind Søndergaard
Foto: Jacob Munkholm Jensen

Igennem flere år er medlemstallet af Danmarks Jægerforbund faldet en anelse hvert år, eller hvad der svarer til i omegnen af 1,5 pct. Men ikke i år.

I stedet for nedgang er det kommet 170 flere medlemmer. En glædelig tendens, siger direktør i jægerforbundet Karen Friis:

- Det er jo ikke voldsomme tal. Men det glæder mig, at nedgangen er stoppet, og at der faktisk er kommet flere til. Der gøres et stort arbejde ude i jagtforeninger for at skaffe flere medlemmer til vores fællesskab, og vi arbejder alle på at gøre jægerforbundet relevant for vores medlemmer, og jeg tillader mig at tolke tallene således, at vi er på rettet vej, siger Karen Friis.

Ingen hvilen på laurbærrene

Hun understreger dog, at tallene gerne skulle have et yderligere skub opad:

- Jo flere jægere, vi er i Danmarks Jægerforbund, jo bedre kan vi varetage jægernes interesser. Vi kommer derfor ikke til at hviler på laurbærrene bare fordi, vi har en svag medlemsfremgang. Vi skulle gerne blive endnu flere, så vi holder snuden i sporet, understreger Karen Friis.

Pr. 1. august havde Danmarks Jægerforbund 89.451 medlemskaber.