Offentliggjort den: 30. juni 2021

Fabelagtige ERFA-møder over hele landet

I lørdags afsluttedes årets række af ERFA-møder for jagttegnskursuslærere. Møderne har været fyldt med gode drøftelser om jagttegnsundervisning, haglskydeprøver og kommunikation til nye jægere. En samling top engagerede og passionerede jagttegnskursuslærere var samlet til de tre afholdte møder.

Tekst: Jes Mikkelsen

Corona-situationen havde igen år holdt jagtprøverne i et jerngreb, men heldigvis var genåbningen af landet så langt, at de planlagte ERFA-møder for jagttegnskursuslærerne kunne gennemføres.

Møderne var i år flyttet til skydebaner, da det var et udtalt ønske fra sidste års ERFA-møder, så der kunne sættes fokus på undervisning af aspiranter frem mod haglskydeprøven. Møderne var i år, også som noget nyt, flyttet fra hverdagsaftner til dagsarrangementer i weekenden.

Skydebaner i Vejen, Greve og Støvring slog dørene op for møderne, og sørgede for sublime rammer for arrangementerne. Fantastiske frivillige skabte en skøn atmosfære på banerne, og forplejningen var i top. Deltagerne var inddelt i mindre grupper, så der var god mulighed for at få delt erfaringer på tværs, og samtidig var der tid til at gå i dybden med mødets hovedindhold.

Klik på billedfremviseren herunder og se en række stemningsfulde billeder fra møderne.

Administrationens udsendte fik mange konstruktive guldkorn med hjem i bagagen, og der skal lyder en stor tak for alle gode snakke og tilbagemeldinger på undervisningsmaterialer og kommunikation.

Her links til nogle af de elementer som blev drøftet, og efterspurgt til hurtig udsendelse:

Sidder du allerede nu ideer eller ønsker til ERFA-møderne i 2022, kan du altid sende dem til nyjægerkoordinatoren eller Jes Mikkelsen på jsm@jaegerne.dk

Mødernes formål:

Målet for møderne er efteruddannelse af jagttegnskursuslærere for at øge videns- og kompetenceniveauet omkring jagtprøve, jagttegnsundervisning og nyjægere.

Møderne benyttes endvidere til at udvikle undervisnings- og informationsmateriale fra Danmarks Jægerforbund, på baggrund af perspektiver og feedback fra netop de personer, som benytter materialerne til dagligt.

ERFA-møderne er et optimalt forum for at danne netværk til andre jagttegnskursuslærere, og giver mulighed for at drøfte udfordringer i undervisningen med ligesindede.

DJ’s hjemmeside HER kan du altid følge med i hvad der sker for jagttegnskursuslærere i DJ