Offentliggjort den: 03. december 2021

DJ indgår rabataftale med svenske GAIM

Medlemmer af jægerforbundet får 10 pct. rabat ved køb af GAIM Compact skydesimulatoren - en skydebane i virtual reality. Du får samtidig lerdue-spillet SimPro® Clay Pigeon helt gratis.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Måske julegaven til jægeren der har (næsten) alt? Hvem drømmer ikke om sin egen lerduebane hjemme i baghaven, eller sin egen riffelbane, hvor man kan træne, når man lige har tid? Utopi for de fleste, men mindre kan også gøre det. Vi har i de senere år set en række spændende produkter komme på markedet, som netop sigter efter at skabe den bedst tænkelige illusion om en rigtig skydebane hjemme i stuen.

Ét af disse produkter er det svenske GAIM Compact system - en virtuel jagt- og skyde simulator, som alle jægere kan havde derhjemme, på kontoret eller i jagtforeningen. Se en introduktion til produktet i filmen her:

Systemet er designet og udviklet af eksperter og jægere hos Aimpoint, med henblik på at skabe et avanceret og virkelighedstro træningsmoment, med den korrekte ballistik og vildtets anatomi. GAIM Compact gør det muligt at træne hvor som helst, intensivt og gentagende, hvilket skaber muskelhukommelse og gør dig klar til den rigtige jagt.

GAIM Compact består kort fortalt af Gaim VR Rifle, håndlavet i Italien, samlet med GAIM's aftrækker i Sverige. Derudover medfølger tre VR jagtscenarier i SimPro® Skydesimulator: Vildsvin, Kronvildt og Ænder.

For at bruge Gaim Compact skal du anskaffe dig en Oculus Quest 2, som er en virtual reality (VR) brille. Brillen følger ikke med i købet, men kan købes i de fleste elektronikbutikker landet over. Der kommer løbende nye scenarier som man kan købe på www.gaim.com og downloade direkte i brillen.

Medlemmer af Danmarks Jægerforbund kan via rabatkoden DJF2021 få 10 pct. på GAIM Compact og gratis downloade spillet SimPro® Clay Pigeon. Spillet tilføjes automatisk til din bestilling, når du benytter rabatkoden.