Offentliggjort den: 22. maj 2020

Online jagttegnsundervisning fortsætter

Godt nyt til alle jagttegnskursister: Efter tre vellykkede webinarer med fokus på vildtkending, fortsætter konceptet frem til sommerferien. Næste gang står den på våbenlære.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Over de seneste tre uger har Danmarks Jægerforbund prøvet kræfter med webinar-mediet, hvor man via login kunne deltage i online lektioner i vildtkending. Lektionerne, som hver varede i cirka en time hver, blev optaget og siden lagt ud på medlemsnettet. Så mens alle frit har kunnet deltage i live-webinarerne, er det kun medlemmer af jægerforbundet, der kan gense dem. Emnerne har så vidt været:

• Gæs, ænder og måger
  • Vadefugle og kragefugle
  • Rovfugle og pattedyr

Fortsætter efter lærerig opstart

Oprindelig var der ikke planlagt flere end de tre lektioner, men på grund af den brede interesse og de gode muligheder med online undervisning i corona-tiden, har Danmarks Jægerforbund nu besluttet at fortsætte konceptet et stykke tid endnu.

- De første tre lektioner har været lærerige, ikke kun for deltagerne, men også for os, hvad angår teknikken og webinar-formatet. Nu har vi lært teknikken bedre at kende og er klar til at fortsætte helt frem til sommerferien, lyder det fra jægerforbundets formand, Claus Lind Christensen.

Udover at være forbundsformand står han også i spidsen for uddannelsesudvalget, og det er med denne kastet at han har deltaget på webinarerne som vært og ordstyrer.

Klar allerede på tirsdag - emnet er våben

Så er du jagttegnskursist, eller har du bare lyst til at teste din viden, så hæng på. Næste lektion finder sted allerede på tirsdag kl. 20.00, og emnet er våben. For mens de første tre lektioner udelukkende omhandlede vildtkending, drejer undervisningen nu over i nye retninger.

Ligesom tidligere vil webinaret være åbent for alle, og ønsker man at gense dem, kan det ske via medlemsnettet. Linket til tirsdagens lektion udsendes i en nyhed her på hjemmesiden på selve dagen.

Temaerne for de kommende to tirsdage ser således ud:

• Tirsdag den 26. kl. 20.00 – Riffel, ammunition og våbenlovgivning – ved Nicholai Vigger Knudsen
  • Tirsdag den 2, juni 20.00 – Haglgevær, ammunition og sikkerhed på jagt – ved Lars Thune Andersen

Som sagt har man planlagt at fortsætte webinarerne helt frem til sommerferien og således yderligere to tirsdage. Temaerne for de sidste to lektioner er dog endnu ikke fastlagt.