Offentliggjort den: 18. september 2020

Nye jagttegnsbøger klar i oktober

Lovsamling til jægeren og Jagttegn 4. reviderede udgave udkommer i år på samme dato, og kan købes i SEGES netbutik til oktober.

Tekst: Jes Mikkelsen, Danmarks Jægerforbund

Bogen Jagttegn udkommer i 4. reviderede udgave til oktober samtidigt med Lovsamling til jægeren 2020-21. Den præcise dato for lagerføring offentliggøres i DJ-medier og på jagtprøven.dk. Hvis du vil sikre, at dine aspiranter bruger samme udgave, kan de bestille bogen nu eller vente til den nye udgave kommer

Der er ganske få ændringer i Jagttegn. I billedslideren herunder kan du se de væsentligste. Enkelte billeder er skiftet, og der er indsat tekster om natsigte samt blyfri ammunition. Netbutikken finder du HER

Lovsamling til jægeren 2020-21

Lovsamlingen udkommer i samme kendte form som tidligere år. Væsentlige ændringer i bekendtgørelserne er markeret yderligere i år, så du let bliver opdateret. Kig efter markeringen ’Nyt2020’ i marginen på siderne.

Bestil dit frieksemplar senest 31. december

Jagttegnskursuslærere, der bruger materialet fra Danmarks Jægerforbund kan få et gratis eksemplar af både Jagttegn og Lovsamling til jægeren. Du skal være oprettet som kunde i SEGES netbutik, og dine aspiranter skal selvfølgelig også bruge bogen i undervisningen.

For at benytte dig af tilbuddet, skal du bruge en rabatkode, som du indtaster ved kassen. Koden udsendes sammen med nyheden om lagerføringsdatoen.

Du får 100 % rabat på bøgerne, men betaler selv forsendelsesomkostningerne. Du skal være logget ind for at kunne benytte rabatkoden, og koden skal benyttes inden 1. januar 2021.

10 % rabat til aspiranterne

Husk, at dine aspiranter kan få 10 % på købet, når de bruger den jagttegnskursuslærerkode, som du kan få tildelt hos SEGES Forlag. Kontakt SEGES, hvis du ikke allerede har den.

Eller 15 % rabat på hele købet til jagttegnsundervisningen

Som jagttegnskursuslærer kan du vælge at få 15 % rabat på alle jagttegnsmaterialer i SEGES netbutik. Hvis du køber til dine elever, får du adgang til at oprette eleverne i systemet, så de kan benytte test m.v. på jagtprøven.dk.

Er der bøvl med teknikken, kan du altid kontakte Max Jørgensen info@jagtproeven.dk eller på tlf. 87405079. Her kan du også få svar på andre spørgsmål angående jagtprøven.dk og køb af bøger m.m.

Alt undervisningsmateriale er opdateret

Alle quiz-spørgsmålene på jagtprøven.dk er opdateret til den nye lovgivning. Det er fortsat aftalen med Miljøstyrelsen, at inkubationstiden på ændringer i lovgivningen er halvandet år. Det vil sige, at der ikke er spørgsmål til jagtprøven, som omhandler lovstof, der som minimum ikke har været gældende i halvandet år. Som jagttegnskursuslærer skal du dog altid undervise efter gældende lovgivning – uanset hvor ny eller gammel den er.

De meget benyttede Quiz & Byt-kort er også opdateret, og kan benyttes i jagttegnsundervisningen. På jægerforbundets hjemmeside for materialerne finder du under kapitel 5 alle kortene. Alle de opdaterede kort er samlet til én præsentation, du let kan printe.

Den samlede præsentation med rettede kort er døbt det meget mundrette navn: ”Alle Quiz & Byt-kort, hvor der er foretaget ændringer pr. 1. juli 2020”.