Offentliggjort den: 06. august 2020

Gode råd ved servering af smagsprøver

DJ-brochure beskriver Danmarks Jægerforbunds anbefalinger og råd til arrangementer i f.eks. jeres jagtforening, hvor der serveres smagsprøver til offentligheden.

Tekst: Franz Holmberg

Uddeling af smagsprøver, hvor smagsprøverne udgør hoveddelen af aktiviteten, betegnes som fødevarevirksomhed under bagatelgrænsen, hvis aktiviteten vel at mærke ikke finder sted mere end 10 gange om året.

Det er arrangørens ansvar, at folk ikke bliver syge af de fødevarer der serveres. Danmarks Jægerforbund har dog en sekundær forsikring, der dækker ved denne slags hændelser under arrangementer i regi af Danmarks Jægerforbund.

Da mange personer potentielt kan blive syge ved servering af smagsprøver, gælder det i bund og grund om at tage en række forbehold, der sikrer egnede faciliteter og god hygiejne ved arrangementet.

Læs de gode råd i brochuren her.