Offentliggjort den: 11. juni 2020

De Virtuelle Buemesterskaber 2020

Da alle mesterskaber er aflyst i år og bukken er skudt, så kommer her anledningen til at fortsætte træningen med buen: De virtuelle mesterskaber i bueskydning, selvfølgelig!

Tekst: Bueudvalget
Foto: Max Steinar

I tråd med tidens ånd indbyder Danmarks Jægerforbunds bueudvalg hermed alle interesserede DJ-medlemmer til alletiders første virtuelle buemesterskaber. Du kan være med, uanset om du har buejagttegn eller ej, og medlemmer af Foreningen af Danske Buejægere (FADB) er også meget velkomne. Selvom vi alle vil gøre vores bedste, så er det hele kun for fornøjelsens skyld.

Arrangementet løber af stablen lørdag-søndag den 20.-21. juni 2020 og du kan tilmelde dig via flexbillet fra nu af og helt frem til og med dagen før. Tilmeld dig her.

Sådan foregår det

Find sammen i en patrulje på 3-4 skytter og find et sted af skyde. Skiverne bliver sendt som pdf-fil, og skal udskrives. Sæt skiverne op, og så er du klar. Hver skytte afgiver tre skud på hver af følgende afstande: 8, 12, 18, 23 og 30 meter. Bue og pile skal overholde kravene til jagt på rådyr, dog med den afvigelse, at man her må skyde med træningsspids.

Pointene indsendes til bue2020@jaegerne.dk når sidste skud er afgivet. Der bliver fundet en vinder inden for hver klasse, i hver kreds. De bedste kommer til at skyde om buemesterskabet. Mere detaljerede regler bliver mailet ud til den enkelte deltager.

Prisen for at deltage i De Virtuelle Buemesterskaber 2020 er den nette sum af kr. 25,-.