Offentliggjort den: 05. september 2019

Millionbeløb øremærkes til naturaktiviteter i 2020

Projekt Vores Natur uddeler 6 millioner kroner til lokale foreninger til naturaktiviteter for alle. Det er en oplagt og afmystificerende mulighed for jagtforeningerne.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Har din jagtforening brug for lidt positiv opmærksomhed i lokalområdet, og er I klar til at tage borgere med ud i naturen? Så har I, som forening, nu mulighed for at søge midler fra projekt Vores Natur.

Næste år skal alle danskere nemlig have chancen for at opleve naturen på nye måder. Derfor vil Friluftsrådet, Nordea-fonden, Aage V. Jensen Naturfond og 15. Juni Fonden uddele de 6 millioner kroner, så lokale foreninger kan igangsætte naturaktiviteter for alle.

Den lokale jæger - en oplagt naturformidler

Projektet skal skabe natur- og friluftsaktiviteter for alle, landet over. Her inviteres danskerne op af sofaen og ud for at opleve naturen sammen med lokale foreninger, som får mulighed for at vise medborgerne hvor meget naturen faktisk har at byde på.

De fleste jagtforeninger har masser af hyggelige og spændende aktiviteter, og mange af dem kan sagtens skrues sådan sammen, at offentligheden kan inviteres med. Husk, at det handler om at formidle den lokale natur, og kun få kender den bedre end de lokale jægere.

Aktiviteterne skal foregå i perioden fra 1. april til og med 1. november 2020.

Et væld af aktiviteter i hele landet

- Vi drømmer om, at 2020 bliver året, hvor alle danskere får muligheden for at opleve den danske natur gennem et væld af aktiviteter i hele landet. Med Vores Natur-puljen vil vi bakke op om de lokale foreninger og frivillige ildsjæle, som har lyst til at sprede naturglæden og gøre naturoplevelser og friluftsliv til et samlingspunkt for lokalsamfundet i 2020, siger Jan Ejlsted, direktør i Friluftsrådet, i en pressemeddelelse.

Hvis din jagtforening er interesseret i at søge puljen, skal ansøgningen sendes senest den 1. november 2019.

Læs mere friluftsrådets hjemmeside om hvordan I ansøger. Her kan I også få personlig hjælp og assistance til at udarbejde ansøgningen korrekt.