Problemløsning

Målgruppe: Eksisterende jagthundeinstruktører med tilknytning til Danmarks Jægerforbund.

Formål: Efteruddannelsen skal danne grundlag for, at nyuddannede og erfarne instruktører i fællesskab kan identificere og løse træningsrelaterede problemer, hvor erfaringen bidrager til et bedre uddannelsesforløb for hunde og hundefører i lokalforeningerne. DJ ønsker også at ensarte håndteringen og træningen af jagthunde i jagtforeningerne. Du kan læse de etiske retningslinjer her: https://www.jaegerforbundet.dk/hund/traening-og-materialer/etiske-retningslinjer-for-handtering-og-traening-af-hunde

Der er ikke en afsluttende skriftlig prøve på Efteruddannelsen, Problemløsning, men en løbende evaluering vil danne grundlag for en samlet faglig og pædagogisk bedømmelse. Kompetencen tilskrives din person på Medlemsnettet.

Sigtet med Efteruddannelserne er at introducere nye og mere målrettede metoder til uddannelse af jagthunde, så træningen bliver bedst mulig målrettet og effektiv. Der arbejdes udelukkende positiv indlæring, hvor der fokuseres på den nyeste viden om hundens hjerne og evne til at lære. Alle jagthunderacer kan uddannes efter Efteruddannelsens metoder, som kan tilpasses til racernes individuelle specialer.

Bemærk, at kursister på dette kursus ikke skal medbringe egen hund.  Der vil være statister med egne hunde til stede.

Indhold:
På kurset gennemgås følgende:

• Hundens udviklingsfaser
  • Adfærdskæder
  • Grundfærdigheder
  • Hund/fører forhold (socialt fællesskab)
  • Baglænskædning
  • Tilmeld dig Efteruddannelse Problemløsning

Du tilmelder dig kurset ved at søge på Efteruddannelse jagthundeinstruktør i vores kursuskalender. Du finder kursuskalenderen her.

Er årets kurser afholdt eller endnu ikke oprettet kan du efterspørge mere information på kurser@jaegerne.dk, hvor vi forsøger at svare tilbage hurtigst muligt.